پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

صفر تا صد آشنایی با شرایط تحصیل در رشته موسیقی در کشور کانادا

بهترین آموزشگاه موسیقی ساز و آواز در ایران

صفر تا صد آشنایی با شرایط تحصیل در رشته موسیقی در کشور کانادا

۱۰۷ بازديد
 

کشور کانادا نیز از پیشرفته ترین کشورها در آموزش موسیقی و دارای بهترین شرایط تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور است. این کشور سهم بسیاری از بازار موسیقی مدرن و کلاسیک در جهان امروز دارد. استودیوهای پیشرفته کانادا از جذاب ترین قابلیت هایی است که حتی موسیقی دان های حرفه ای را از سراسر جهان برای ضبط آهنگ هایشان به این کشور فرامی خواند. در بخش آموزش باید گفت تنوع دوره های آموزش موسیقی ارائه شده را کمتر کشوری به اندازه کانادا دارد. همچنین در بحث تحصیل در رشته موسیقی در کشور کانادا باید اشاره کرد که این کشور بیش از 120 دوره آموزشی موسیقی در مقطع لیسانس را در بهترین دانشگاههای موسیقی دنیا برگزار می کند و تعداد بسیاری کالج موسیقی در تمامی ایالت های خود دارد. گفتنی است دانشگاه های مطرحی در این کشور رشته موسیقی را در دانشکده های هنر خود تدریس می کنند. برخی کانادا را بهترین کشور برای تحصیل موسیقی می دانند. این کشور در رتبه بندی ها جزو 4 کشور برتر برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی و حتی تحصیل در رشته موسیقی است. بر خلاف خیلی از کشورها که شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی را تنها با ارائه کارهای عملی کافی می دانند، در کانادا نیازمند گذراندن آزمون عملی در دانشگاه ها هستیم و بدلیل عدم وجود ویزایی برای رفتن و گذراندن آزمون بهتر است که تحصیل تخصصی این رشته در سنین پایین تر و در کالج ها انجام شود. هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا بسته به مقطع ، دانشگاه و کالج متفاوت است. این شهریه در کالج بالغ بر 35 هزار دلار کانادا و در دانشگاه از 12 تا 30 هزار دلار خواهد بود. همچنین در خصوص هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا می بایست بیان نمود، این کشور از گران ترین کشورها برای تحصیل این رشته است و تنها به شهریه محدود نمی شود.

در زیر برخی از معروف ترین مراکز آموزش عالی موسیقی کانادا را ذکر نموده ایم :

 

Acadia University School of Music
Maritime Conservatory of Performing Arts
Humber College Institute of Technology and Advanced Learning
Etobicoke School of the Arts (ESA)
Carleton University
Bishop’s University
Butler School of Music
 
شرایط عمومی تحصیل موسیقی در کانادا

تحصیل موسیقی در کانادا به لطف سیستم آموزشی ، درآمد ملی و کیفیت زندگی توانسته این کشور را به عنوان یکی از بهترین مکان های دنیا برای زندگی در جهان تبدیل کند. تحصیل موسیقی در کانادا می تواند به دانشجویان در یادگیری موسیقی به عنوان یک زبان واحد در جهان و یا به زبان فرانسوی آموزش دهد.

بیش از 350.000 دانشجوی بین المللی هر ساله کانادا را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل انتخاب می کنند و این موضوع سبب گردیده که بر تنوع موسسات آموزش عالی  در کشور کانادا افزوده شود. بدین ترتیب تمامی دانشجویان به طور سنتی می توانند در دانشگاه های کانادا در سه مقطع کارشناسی ( BM )، کارشناسی ارشد ( BMD ) و دکتری ( DMA ) در رشته موسیقی  ادامه تحصیل دهند.

دانشجویانی که قصد دارند در رشته موسیقی در کانادا تحصیل کنند باید حداقل تجربه استفاده از ابزار و متعلقات موسیقی و تخصص در این زمینه را دارا باشند که این موضوع از حیث علم و دانش موسیقی برای دانشجویان تاثیر گذار است و موجب تقویت آنان می شود.

دانشجویان رشته موسیقی در کشور کانادا نه تنها آموزش علمی و مهارت های ساز را مطالعه می کنند، بلکه دانش خود را در مورد موسیقی به صورت تئوری آموزش می بینند. بنابراین ممکن است این آموزش ها شامل تاریخ موسیقی ، اجرا ، تنظیم ، هارمونی و فناوری موسیقی باشد.

 

شرایط مهاجرت از طریق تحصیل در رشته موسیقی به کانادا

کانادا یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در این کشور برای تحصیل در کلاس جهانی با شهریه های مقرون به صرفه آموزش ببینند، تلقی می شود.

دانشجویان می توانند از استاندارد های بالایی در رشته موسیقی از نظر تحقیق و آموزش برخوردار شوند و یک تجربه عالی در زمینه مطالعه و تحصیل موسیقی در این کشور به دست آورند بر این  اساس می توان گفت کانادا به دلیل ماهیت شناخته شده خود در جهان مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار دارد.

اما مقاطع تحصیلی در رشته موسیقی در کانادا عبارتند از :

  • ( Diploma in Music Industry Arts ( Diploma
  • (Bachelor of Fine Arts (BFA) – Music (Bachelor Dgree
  • ( Master of Musical Arts ( MMA
  • (Doctor Of Musical Arts in Orchestral Instrument (DMA

که در ادامه به مقاطع BFA و DMA خواهیم پرداخت:

 

  • (Bachelor of Fine Arts (BFA) – Music (Bachelor Dgree

دانشجویان بین المللی می توانند در یک برنامه تحصیلی به مدت 5 سال در مقطع کارشناسی (BM) دررشته موسیقی ادامه تحصیل دهند که در هر دوره می توانند تحصیلات خود را در یکی از رشته موسیقی ( سنتی / کلاسیک / کلاسیک غرب / جاز و …) انتخاب کنند و ادامه تحصیل دهند.

بر این اساس دانشجویان می توانند دو سال اول تحصیلات خود را در آکادمی های هنر های خلاق با گذراندن دوره های اصلی موسیقی ( دروس ، گروه ها ، تئوری ، تاریخ موسیقی و .. ) را به پایان رسانند. در ادامه دانشجویان سال سوم می توانند در دانشکده های موسیقی ( با گروه های آموزشی ) دروس موسیقی رو آموزش می بینند.

به همین ترتیب دانشجویان می توانند در سال چهارم و پنجم دوره های موسیقی را به صورت عملی از طریق آموزش های اعلام شده در دانشکده های موسیقی تکمیل نمایند.

 

  • Doctor Of Musical Arts in Orchestral Instrument 

برای مجریان و آهنگسازانی که قبلا در زمینه های موسیقی به مهارت های بالایی رسیدن و تحصیلات دانشگاهی دارند و ممکن است مایل به تحصیل در سطح دانشگاه باشند می توانند از این فرصت  استفاده کنند و برای دستیابی به موفقیت های خلاقانه و عملکردی بهتر در زمینه آ موزش های تخصصی در تاریخ موسیقی ، تئوری موسیقی داشته باشندو حتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با آهنگسازان و استاتید موسیقی همکاری نزدیک داشته باشند به همین دلیل انتظار می رود علاوه بر برآوردن شرایط درسی، کارهای عمده ای را برای عملکرد بهتر ارائه دهید.

 

اپلای رشته موسیقی در کانادا

بیشتر دانشگاه های کانادا دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند اما با این حال موسساتی هستند که در کبک دوره های تحصیلی را به زبان فرانسه ارائه می دهند. صرف نظر از اینکه دانشجویان بین المللی که زبان مادری آنان ( انگلیسی / فرانسه ) نیست ممکن است مجبور باشند مهارت های زبان خود را اثبات کنند و در صورت ارائه استاندارد های لازم برای زبان در رشته های موسیقی در کانادا ادامه تحصیل دهند.

اما مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته موسیقی در کانادا عبارتند از :

  1. اخذ اطلاعات متقاضی و سابقه موسیقی متقاضی
  2. آزمون غربالگری و آزمون های نظریه و آموزشی
  3. متقاضیان حتما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.
  4. ارائه دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات برای تحصیل در مقطع دانشگاهی
  5. ارائه توصیه نامه که بسته به نوع دانشگاه میتوانند بین 1 الی 3 توصیه نامه باشد.
  6. ارسال انگیزه نامه ( انگیزه نامه ها اصلا نباید کمتر از 500 کلمه باشد )
  7. نمونه های از اجرا و کار متقاضی
  8. ارائه مدرک زبان انگلیسی

 

بازار کار موسیقی در کانادا

 افرادی که به عنوان موزیسین در کانادا مشغول به فعالیت می باشند بسته به مکان فعالیت خود در کانادا چشم انداز شغلی متفاوتی دارند. اما در این قسمت سعی گردیده کد شغلی  موزسیسن ها و فرصت های شغلی آنان  در سال 219 – 2021 را بر اساس نیاز استان ها خدمتتان اعلام کنیم:

استان و شهر دور نمای شغلی
آلبرتا 3 امتیاز
بریتیش کلمبیا 3 امتیاز
مانیتوبا 5 امتیاز
نیوبرانزویک 5 امتیاز
نیوفاندلند و لابرادور 5 امتیاز
نوتاووت 3 امتیاز
آنتاریو 3 امتیاز
جزیره پرنس ادوارد 5 امتیاز
ساسکاچوان 3 امتیاز
سطح امتیازات از 1 الی 6 می باشد.  

 

اما آمار پیش بینی شده جهت تقاضای کار در رشته موسیقی بین سال های 2019 – 2028

انتظار می رود تقاضای کار در رشته موسیقی و نیاز نیرو در این زمینه شغلی در سال های 2019 – 2028 در سطح ملی کانادا باقی بماند. طبق نمودار زیر می توان این برداشت را داشت که میزان تقاضای کار در رشته موسیقی در کانادا چگونه می باشد.

سال 2018
اشتغال به کار در رشته موسیقی 75.100
میانگین سن کار در رشته موسیقی 44
میانگین سن بازنشستگی در رشته موسیقی 67

 

به منظور تعیین چشم انداز و پیش بینی فرصت های شغلی و بازار کار در رشته موسیقی در سال های اخیر و با تجزیه و تحلیل شاخص های اصلی بازار کار حاکی از آن است که به میزان متقاضیان کار در عرصه موسیقی فرست های کاری در این حیطه و در سال های اخیر کافی نیست اما انتظار می رود تعادل بین عرضه و تقاضای کار در سال های اخیر روند بهتری پیدا کند و شرایط کاری به مراتب برای موسیقی دانان افزایش یابد.

شما عزیزان می توانید در نمودار زیر درامد سالیانه یک موسیقی درمان را مشاهده فرمایید:

بهترین دانشگاه موسیقی کانادا
  1. دانشکده موسیقی دانشگاه آکادیا

این دانشگاه و دانشکده در شهر زیبای ولفویل ، نوا اسکوشیا واقع شده است. از امکانات این دانشگاه می توان به کلاس های دیجیتالی پیشرفته و مجهز به شبکه های لپ تاپ و استودیوی ضبط دیجیتال، آزمایشگاه صفحه کلید الکترونیکی اشاره کرد.

می توان گفت برنامه های سالانه تئاتر، اپرا و گروه های بزرگ و کوچک گردشگری و موسیقی و جشنواره های موسیقی اشاره کرد.

  1. دانشگاه Grant MacEwa

از سال 2011 رشته موسیقی ( موسیقی جاز و موسیقی معاصر ) در این دانشگاه تدریس می  گردد.

 

  1. دانشگاه Brock

این دانشگاه در سنت کاتارینز ، آنتاریو می باشد و برنامه ها و رشته های موسیقی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهند. این دانشگاه دارای یک گروه موسیقی بزرگ با طیف گسترده ای از مطالعات موسیقی می باشد.

  1. داشگاه کیپ برتون

این دانشگاه در مقطع لیسانس بر روی موسیقی های عام پسند و سنتی متمرکز است اما در کنار آن بر روی تمامی رشته های موسیقی در جهات فعالیت دارد. البته می توان گفت موسیقی سنتی مانند سلتیک، آکادیا و …برای دانشجویانی که علاقه بسیاری به طیف گسترده موسیقی سنتی دارند طراحی شده است.

دانشجویان در این دانشگاه آموزش می بینند که چگونه موسیقی مورد علاقه خود را تجزیه و تحلیل کنند  و نحوه فعالیت در آن سبک را فرا می گیرند.

کیپ برتون یکی از مشهورترین مناطق فرهنگی در کشور کانادا می باشد و دانشگاه آن شهرت بسیاری در حوزه موسیقی دارد.

  1. دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون یک دانشگاه جامع در پایتخت کانادا، اتاوا و آنتاریو واقع شده است. برنامه های موسیقی در کارلتون در زمینه های تمرین موسیقی بسیار فعال است و تا به امروز تجزیه و تحلیل های بسیاری در زمینه موسیقی ، تاریخ موسیقی کلاسیک اروپا و قرون وسطی تا امروز را فراهم کرده است. علاوه برآن در چند دهه گذشته در زمینه موسیقی کانادایی، آمریکایی، موسیقی رایانه ای، آهنگسازی، موسیقی اتنوموزیک، جاز، موسیقی عامه پسند و جامعه شناسی تمرکز بسیاری داشته و در این عرصه فعالیت های فراوانی داشتند.

وضعیت اقامت پس از تحصیل در رشته موسیقی در کانادا

دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود مجوز کار پس از تحصیل را به صورت آنلاین در خواست دهند. برای درخواست مجوز کار پس از تحصیل فارغ التحصیلان می بایست تمام الزامات لازم اعم از ارائه مدرک زبان، ارائه مدرک دانشگاهی و … ارائه دهند.

بر این اساس فارغ التحصیلان تا زمان تحقق درخواست خود مجوز کار را نخواهند داشت. اما در نهایت و با تائید اداره مهاجرت فارغ التحصیلان بدون محدودیت سنی می توانند کار کنند. نکته مهم در این راستا، فارغ التحصیلانی که اقامت تحصیلی آنان منقضی نشده باشد در زمان درخواست اقامت پس از تحصیل بلافاصله اقامت تحصیلی آنان منقضی شده و می بایست منتظر تصمیم نهایی اداره مهاجرت باشند.

بدین ترتیب دانشجویانی که در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری را در کانادا گذرانده اند معمولا می توانند به مدت 3 سال  اقامت پس از تحصیل دریافت کنند. اما دانشجویانی که دوره تحصیلی آنان از 8 ماه کمتر می باشند نمی توانند مجوز اقامت پس از تحصیل دریافت کنند و این افراد برای تبدیل اقامت پس از تحصیل خود نیاز به دریافت پیشنهاد کاری در حین تحصیل خواهند داشت.

شما عزیزان می توانید در نمودار زیر رشد شغلی رشته موسیقی در کانادا را مشاهده فرمایید:

 

 

سوالات متداول در خصوص تحصیل موسیقی در کانادا

 نرخ بیکاری در کانادا به چه میزان می باشد؟

در JUL 2020 نرخ بیکاری در کشور کانادا به 10.2 درصد کاهش پیدا کرده است. به طور کلی می توان گفت برای یک کشور گسترده ای همانند کانادا یک نرخ بیکاری عدد مناسبی می باشد و به می توان در نظر داشت که به طور معمول از هر 100 نفر قریب به 90 نفر وارد بازار کار می شوند.

 بازار کار موسیقی در کانادا و درآمد موسیقی دانان در کانادا چه میزان می باشد ؟

افرادی که به عنوان موزیسین در کانادا مشغول به فعالیت می باشند بسته به مکان فعالیت خود در کانادا درآمد های متفاوتی خواهند داشت اما به طور تقریبی می توان گفت درآمد موسیقی دانان در کانادا حدود به 65 الی 67 هزار دلار کانادا در سال می باشد.

 اقامت پس از تحصیل در رشته موسیقی در کانادا چگونه است ؟

دانشجویان بین المللی که به مدت بیش از 8 ماه در کانادا تحصیل کرده باشند به طور معمول می توانند حداقل 1 سال الی 2 سال اقامت پس از تحصیل دریافت نمایند و این مدت در پروسه ورود به بازار کار آنان تاثیر بسزایی دارد.

 آیا همراه دانشجو در کانادا اجازه کار خواهد داشت ؟

برای پاسخ به این سوال می بایست شرایط همراه ( همسر و فرزندان زیر 18 سال ) ارزیابی شود. اما طبق قوانین مهاجرتی کشور کانادا همراهان واجد شرایط می توانند از ویزای W1 استفاده کرده و از مجوز کار در کانادا استفاده نمایند و به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی گردید موضوع تحصیل موسیقی در کانادا بررسی گردد و مطالب و موضوعاتی پیرامون تحصیل در رشته موسیقی در کانادا همچون شرایط اخذ پذیرش، بهترین دانشگاه های کانادا در رشته موسیقی، نحوه اپلای در رشته موسیقی، روند ورود به بازار کار در این کشور و همینطور به وضعیت اقامت پس از تحصیل در رشته موسیقی پرداخته شود و مورد ارزیابی قرار گیرد. همینطور تلاش شد تمام اطلاعات لازم مربوط به تحصیل در رشته موسیقی در کانادا خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی اعلام شود. اما شما عزیزان می توانید پس از مطالعه این مقاله در صورت به وجود آمدن سوال و ابهام و یا برای بررسی شرایط خود می توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. فلذا شما عزیزان می توانید پس از مطالعه این مقاله در انتهای مقاله در قسمت پرسش پاسخ ، سوالات و دیدگاه های خود مطرح نموده و پاسخ آن را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.