پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شرایط تحصیل موسیقی در انگلستان

بهترین آموزشگاه موسیقی ساز و آواز در ایران

شرایط تحصیل موسیقی در انگلستان

۱۰۵ بازديد

انگلستان یکی از کشورهای پیشروی موسیقی و دارای عالی ترین شرایط تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور است و در کنار کشورهایی مانند اتریش همواره گام های بسیاری در جهت ایجاد زیرساخت های آموزش موسیقی بصورت آکادمیک برداشته است. این کشور با دارا بودن صدها کالج که هر کدام دارای شعباتی در کشورهای دیگر هستند آموزش پایه موسیقی را بطور جدی ارائه می کند. دانشگاه های این کشور نیز در تولید و پژوهش موسیقی سهم بسزایی دارند و این کشور مشاهیر بسیاری را در موسیقی کلاسیک و مدرن عرضه کرده است. همچنین امکانات پیشرفته ضبط موسیقی در این کشور مثال زدنی است و از پیشرفته ترین های عصر حاضر می باشد. انگلستان یکی از 4 کشور برتر برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی برای تحصیل در رشته موسیقی است و در موسیقی مدرن و عامه پسند نیز انگلستان چهره های معروف بسیاری را به جهانیان معرفی کرده است. تحصیل موسیقی در انگلستان از دوره دبستان آغاز می شود و کودکان در کنار دروس دیگر کلیاتی از رشته موسیقی را نیز فرا می گیرند. با رفتن به مقاطع بالاتر و در کالج دانش آموزان می توانند تحصیل تخصصی این رشته را انتخاب کنند.

چه دروسی در رشته موسیقی تدریس می شود؟ 

هنرجویان این رشته در دانشگاه، بالای 100 واحد دروس تئوری و عملی می گذرانند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.
1. تاریخ هنر
2. تاریخ موسیقی
3. ارکستر
4. کلاس های نوازندگی
5. استودیو
6. تحلیل موسیقی
7. موسیقی ملل
8. آهنگسازی
9. تکنولوژی در موسیقی

تحصیل رشتۀ موسیقی در انگلستان چه مزایایی دارد؟ 

تحصیل در کشور انگلستان همواره رویای خیلی از افرادی بوده که قصد ادامۀ تحصیل در خارج از کشور خودشان را دارند. این کشور همیشه به دلیل امکانات آموزشی و رفاهی، بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی است.

شرایط تحصیل رشته موسیقی در انگلستان 

1. مدرک زبان آیلتس با نمرۀ حداقل 6.5
2. داشتن گواهی بین المللی در موسیقی (برخی دانشگاه ها) 
3. داشتن دیپلم

فرصت های شغلی رشتۀ موسیقی 

بازار کار این رشته در کشورهای مختلف متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های معتبر ، ورود افراد را به بازار کار بسیار آسان می کند. همچنین دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیل به کشورهای دیگری مانند آمریکا که صنعت موسیقی در آن جا بسیار رو به رشد است، مهاجرت کنند. همچنین کشور اتریش که در جهان از گذشته تا به امروز در زمینۀ موسیقی مطرح بوده است، مقصد دیگری برای فارغ التحصیلان رشتۀ موسیقی می باشد. افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در عنوان های زیر مشغول به کار شوند.
1. آهنگسازی
2. تدریس خصوصی موسیقی
3. تکنسین صدا یا مهندسی صدا
4. مدیر هنری
5. مدیر مراکز فرهنگی و هنری
6. آهنگسازی فیلم و تئاتر
8. موسیقی درمانی
9. نوازندگی
10. استاد دانشگاه

درآمد این رشته در کشور انگلستان 

میانگین شروع حقوق حرفه ای: 18000 پوند
میانگین شروع حقوق غیرحرفه ای: 15600 پوند

 

معرفی دانشگاه های برتر برای تحصیل رشتۀ موسیقی در انگلستان

دانشگاه دورهام

دانشگاه دورهام در شهر دورهام واقع در شمال شرق انگلستان قرار دارد. دانشگاه دورهام در رتبه بندی (کیو اس) جایگاه 86 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه رشتۀ موسیقی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. دانشگاه دورهام سومین دانشگاه قدیمی کشور انگلستان می باشد. 18 درصد از دانشجویان آن، دانشجویان بین المللی هستند.  این دانشگاه خوابگاه های مخصوص به خود را دارد. دانشجویانی که از کشورهای مختلف به انگلستان می آیند، می توانند در خوابگاه های دانشگاه دورهام اسکان یابند. این خوابگاه ها شامل استخر، باشگاه و مراکز رفاهی دیگر هستند. لازم به ذکر است، که فاصلۀ این خوابگاه ها تا دپارتمان های مختلف، 5 دقیقه است. شهریۀ این دانشگاه سالیانه بین 16000 پوند الی 22000 پوند محاسبه می شود.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر همانطور که از اسمش مشخص است در شهر منچستر در شمال انگلستان قرار دارد و حدود 15,209 نفر از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. جالب است بدانید که از زمان تاسیس این دانشگاه تا به امروز 25 نفر از فارغ التحصیلان و اساتید آن، برندۀ جایزۀ نوبل شده اند. دانشگاه منچستر، در رتبه بندی (کیو اس) در جایگاه 27 قرار دارد. دانشگاه منچستر برای رفاه حال دانشجویان 8000 سوئیت را برای آن ها در نظر گرفته است. دانشجویان می توانند هنگام ثبت نام برای استفاده از این اتاق ها اقدام نمایند. شهریۀ این دانشگاه سالیانه بین 17000 پوند الی 24000 پوند در نظر گرفته شده است.

 

دانشگاه بریستول 

دانشگاه بریستول در سال 1876 تاسیس شده و در جنوب غربی کشور انگلستان، در قلب بریستول قرار دارد. این دانشگاه نیز مانند دو دانشگاهی که قبل تر معرفی شدند، برای دانشجویان محل اسکان فراهم کرده است. 5000 اتاق برای دانشجویان مقطع کارشناسی و 1000 اتاق برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است، که فاصلۀ بریستول تا پایتخت کشور انگلستان یعنی شهر لندن با قطار، 90 دقیقه می باشد. 
جالب است بدانید که جیمز بلانت نیز از این دانشگاه فدرغ التحصیل شده.
شهریۀ این دانشگاه سالیانه بین 20000 پوند الی 38000 پوند می باشد.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد، قدیمی ترین دانشگاه انگلستان محسوب می شود و در رتبه بندی (کیو اس) جایگاه 5 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های سراسر جهان به حساب می آید. دانشگاه آکسفورد، از 38 دانشکدۀ مختلف تشکیل شده است. هر کدام از این دانشکده ها خوابگاه های مخصوص به خود را دارد. دانشجویان این دانشگاه می توانند در این خوابگاه ها تا پایان زمان تحصیل مستقر شوند. آکسفورد در جنوب کشور انگلستان قرار گرفته و حدود 90 دقیقه با لندن فاصله دارد. تقریباً 15 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند. شهریۀ این دانشگاه سالیانه 24000 پوند الی 36000 پوند است.

دانشگاه ابریدن

دانشگاه ابریدن در سال 1495 تاسیس شده و پنجمین دانشگاه قدیمی کشور انگلستان است. لازم به ذکر است، 5 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به کسب جایزۀ نوبل شده اند. دانشگاه ابریدن جایگاه 207 را در رتبه بندی (کیو اس) به خود اختصاص داده و محیط این دانشگاه بسیار زیباست.
این دانشگاه اقامت دانشجویان را حداقل برای یک سال اول تحصیل را تضمین کرده و حدود 20 میلیون پوند برای ساخت این اقامتگاه ها سرمایه گذاری کرده است. شهریۀ این دانشگاه سالیانه 14300 الی 20700 پوند برای دانشجویان بین المللی محاسبه می شود.

 

دانشگاه سوری

دانشگاه سوری فقط 90 دقیقه با قطار تا لندن فاصله دارد و در شهر گیلدفورد مستقر است. دانشگاه سوری با کمپانی های بزرگی در سراسر جهان مانند والت دیزنی، بوئینگ در ارتباط بوده و دانشجویان در صورت داشتن شرایط خاص پس از سال دوم می توانند در این کمپانی ها مشغول به کارآموزی شوند و مهارت های خود را ارتقا دهند. دانشگاه سوری در رتبه بندی (کیو اس) در جایگاه 267 قرار دارد. این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های بزرگ کشور انگلستان، برای دانشجویان محل اسکان فراهم کرده است. 94 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه سوری، پس از 6 ماه در یک محیط حرفه ای مشغول به کار شده اند. شهریۀ این دانشگاه سالیانه، 15800 پوند الی 20500 پوند در نظر گرفته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.