پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

آشنایی اجمالی با شرایط تحصیل موسیقی در ارمنستان

بهترین آموزشگاه موسیقی ساز و آواز در ایران

آشنایی اجمالی با شرایط تحصیل موسیقی در ارمنستان

۱۰۹ بازديد

ارمنستان از کشورهای پرطرفدار و برتر در زمینه تحصیل موسیقی است که از مراکز آموزشی متعدد و معتبر با پیشینه بسیار دور در این زمینه برخودار است. این کشور در تبادلات هنری با ایران و ایرانیان شهره خاص و عام است و خدمتی که ارمنیان به ایرانیان در موسیقی کرده اند ، جاودان در تاریخ است. با تأسیس نخستین دانشکده و مدرسه موسیقی در ایران در بیش از 70 سال پیش، مهم ترین و مشهور ترین استادان و آموزگاران موسیقی در ایران را ارمنیان تشکیل می دادند. ایرانیان ارمنی زبان در طول تاریخ معاصر ایران مشاهیر بسیاری را به دنیا معرفی کرده اند. از جمله استاد لوریس چگنواریان آهنگساز و رهبر بزرگ ارکستر سمفونیک که هم در ایران و هم در ارمنستان و جهان از محبوبیت و اعتبار بالایی در دانش موسیقی برخوردار است.

از شرایط تحصیل موسیقی در ارمنستان این است که موسیقی بطور عادی در تمامی مقاطع تحصیلی پیش از دانشگاه در قالب دروس عمومی ارائه می شود اما هنرستان های عالی موسیقی هم بطور مستقل دانش آموزان این رشته را بصورت تخصصی برای نوازندگی و آهنگسازی پرورش می دهند. در این کشور 9 کالج موسیقی وجود دارد. دوره تحصیل موسیقی در کالج های موسیقی (کالج های فنی و حرفه ای) 4 سال به طول می انجامد. پس از دوره کالج موسیقی، دوره دانشگاه برای تحصیلات عالیه این رشته آغاز می شود که آن نیز دوره ای 4 ساله برای دوره لیسانس خواهد بود. شرایط بورسیه تحصیلی رشته موسیقی چنین است که 30 تا 60 درصد هزینه های تحصیل موسیقی در این کشور توسط دولت تحت عنوان بورسیه رشته های موسیقی پوشش داده می شود. در بحث شرایط تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور باید عواملی چون نرخ بیکاری، نرخ اشتغال و سطح درآمدها را در نظر گرفت که از این لحاظ کشور ارمنستان نسبت به کشورهای اروپای غربی مطلوبیت بیشتری ندارد.

تحصیل موسیقی در ارمنستان ، کنسرواتوار موسیقی ارمنستان ، بهترین دانشگاهها برای تحصیل موسیقی در ارمنستان ، مزایا و معایب تحصیل موسیقی در ارمنستان  و به صورت کلی شرایط موسیقی کشور ارمنستان در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. انواع بورسیه های تحصیلی موسیقی در ارمنستان کدام هستند؟ هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان چگونه است؟ بهترین دانشگاههای موسیقی ارمنستان کدامند؟ در این نوشتار برآنیم که در رابطه با تحصیل موسیقی در ارمنستاناطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما سروران قرار دهیم. لذا اگر به دنبال دریافت انواع بورسیه های تحصیلی موسیقی در ارمنستان هستید و از شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای ارمنستان آگاهی لازم را ندارید ما را تا پایان مقاله تحصیل موسیقی در ارمنستان همراهی نماید. به صورت کلی موسیقی و تحصیل در این رشته دارای طرفداران خاص خود می باشد. کشورهای مختلفی در این زمینه دانشجو می پذیرند که کشور ارمنستان یکی از این کشورها می باشد. هزینه دانشگاه موسیقی در ارمنستان بسته به دانشگاه متفاوت است. شایان ذکر است اگر به تحصیل موسیقی در ارمنستان و تجربه یادگیری و حضور در کنسرواتوار موسیقی ارمنستان علاقمند هستید باید گفت که دو دوره های مختلف دانشجو پذیرفته می شود. اگر تمایل به تحصیل در ارمنستان و یا اطلاع از بهترین دانشگاههای موسیقی ارمنستان دارید می توانید با استفاده از کلیدواژه ملک پور و موضوع مورد نظر خود را در گوگل جستجو نموده و مقالاتی با نکات جدید و مهمتر از همه صحیح را در کلیه سایت های موسسه حقوقی ملک پور دریابید. اگر در این رابطه پس از مطالعه تحصیل موسیقی در ارمنستان همچنان سوالاتی داشتید می توانید با درج سوالات خود در بخش دیدگاهها و یا پرسش و پاسخ همگانی به پاسخ مناسب برسید و همچنین می توانید با تماس با کلیه دفاتر موسسه حقوقی ملک پور شرایط خود را بررسی و مشاوره رایگان تلفنی از مشاوران ما دریافت نمایید.

 شرایط عمومی تحصیل موسیقی در ارمنستان
 

تحصیل موسیقی در ارمنستان به سبب پیشنه قوی این کشور در زمینه موسیقی مورد توجه بسیاری می باشد. کشور ارمنستان دارای 45 موسسه آموزش های عالی است که دانشگاه کنسرواتوار موسیقی ایروان ارمنستان از جمله بهترین دانشگاهها برای تحصیل موسیقی در ارمنستان می باشد که عمدتا فارغ التحصیلان از این دانشگاه به کنسرواتوار موسیقی ارمنستان ملحق می شود. کشور ارمنستان در حدود 3.2 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت این کشور ایروان نام دارد و نامدار ترین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در این کشور قرار دارند به صورتی که کنسرواتوار دولتی ایروان نیز بسیار مورد توجه قرار دارد. زبان رسمی ارمنستان زبان ارمنی است. اگر تمایل دارید به تحصیل موسیقی در ارمنستان بپردازید باید از این مطلب آگاه باشید که تنها با قبولی در آزمون ورودی از این امکان برخوردار هستید که در بهترین دانشگاههای موسیقی ارمنستانبه ادامه تحصیل بپردازید. کشور ارمنستان با کشورهایی نظیر ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان دارای مرز مشترک می باشد. راههای متعددی برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که با مطالعه مقاله « مهاجرت به ارمنستان »‌ می توانید از شرایط هر یک از آنها آگاهی یابید.

 

تحصیل موسیقی در ارمنستان در مقطع کارشناسی

 

عزیزانی که تمایل به تحصیل موسیقی در ارمنستان در مقطع کارشناسی دارند می توانند پس از دریافت دیپلم دوازده ساله به این مهم اقدام نمایند. معمولا مقطع کارشناسی موسیقی در بهترین دانشگاههای موسیقی در ارمنستان 4 ساله می باشد. در ابتدا از متقاضیان آزمون ورودی گرفته می شود تا میزان استعداد و توانایی و دانش موسیقایی آنها سنجیده شود که نواختن دو الی سه ساز از جمله آزمون های عملی محسوب می شود. پس از قبولی در آزمون و ورود به بهترین دانشگاهها برای تحصیل موسیقی در ارمنستانکه می توان به دانشگاه کنسرواتوار موسیقی ایروان ارمنستان در این بین اشاره داشت، دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه دوره ای تحت عنوان زیرو کورس zero course در رشته موسیقی را بگذرانند تا هم زبان ارمنی را بیاموزند و هم دروس پیش نیازی که از آنها آزمون گرفته می شود را به خوبی آموزش ببیند عمدتا دوره های زیرو کورس بسته به مدتی که دانش آموز نیاز به آموزش داشته باشد هزینه ای بین 1000 الی 1500 دلار آمریکا خواهند داشت. هزینه تحصیل موسیقی در مقطع کارشناسی سالانه معمولا بین 2000 الی 2300 دلار آمریکا می باشد. رشته هایی که به صورت مشترک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان موسیقی ارائه می گردد عبارتند از : رهبری کر ، اجرا ، موسیقی شناسی ، تاریخ موسیقی ، آهنگسازی ، نوازندگی و رهبری ارکستر می باشد. از ارمنستان می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل موسیقی نام برد چرا که دارای رتبه خوبی در جهان می باشد به عبارتی رتبه دومین کشور را به خود اختصاص داده است.

 

تحصیل موسیقی در ارمنستان در مقطع کارشناسی ارشد

 

متقاضیان تحصیل موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد در ارمنستان دروسی نظیر اجرا ، اجرای کر و ارکستر ، موسیقی مجلسی ، همراهی ، آهنگسازی ، موسیقی شناسی ، موسیقی اولیه ، موسیقی جهانی. D.Habil و همچنی تحقیق پیشرفته در زمینه موسیقی به مدت دو سال می پردازند. لازم به ذکر است که عمدتا از دانشجویان آزمون ورودی گرفته می شود که یکی از موارد داشتن مهارت در نواختن دو الی سه ساز است و همچنین دانشجو باید به صورت تئوری نیز از دانش موسیقایی خوبی برخوردار باشد. هزینه تحصیل موسیقی در ارمنستان معمولا بین 2000 الی 2200 دلار آمریکا در سال است. بهترین دانشگاه برای تحصیل موسیقی در ارمنستان ، دانشگاه کنسرواتوار موسیقی ایروان ارمنستان می باشد و به نوعی می توان گفت موسیقی کشور ارمنستان متاثر از دانش آموخته های دانشگاه کنسروتوار ایروان ارمنستان می باشد. تحصیل موسیقی در ارمنستان به زبان ارمنی می باشد که دانشجویان در ابتدا می توانند به یادگیری زبان ارمنی و دروس پیش نیاز رشته خود بپردازند. رشته موسیقی دریایی بیکران از رشته های مختلف دارد که هر فردی بنا به علاقه خود آن را انتخاب و به ادامه تحصیل می پردازد. رشته هایی که به صورت مشترک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان موسیقی ارائه می گردد عبارتند از :رهبری کر ، اجرا ، موسیقی شناسی ، تاریخ موسیقی ، آهنگسازی ، نوازندگی و رهبری ارکستر می باشد.

 
 
لینک مقاله پیشنهادی

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

 

 

تحصیل موسیقی در ارمنستان به همراه بورسیه تحصیلی

 

از آنجایی که علاقمندان به تحصیل موسیقی در ارمنستان تنها می توانند در کنسرواتوار موسیقی ارمنستان و به عبارتی در دانشگاه کنسرواتوار موسیقی ایروان ارمنستانقادر خواهند بود ادامه تحصیل دهند؛ در صورتی مقادر خواهند بود از انواع بورسیه های تحصیل موسیقی در ارمنستان بهره مند گردند که دارای جایز بین المللی در زمینه موسیقی شوند. چرا که به صورت کلی فلسفه بورسیه این است که به دانشجویان مستعد و ممتاز در هر زمینه ای به جهت دستیابی به امکانات لازم برای شکوفایی بیشتر در رشته ی مورد نظر ارائه گردد.

لذا در صورتی که جوایز معتبر و بین المللی در زمینه موسیقی دریافت نموده اید و تمایل به تحصیل موسیقی در ارمنستان هستید می توانید جهت اخذ انواع بورسیه ای تحصیل موسیقی در ارمنستان خوشبین باشید. البته که هر چه با دست پرتری پا در این مسیر قرار دهید از شانس بیشتری نیز برخوردار خواهید بود.

هزینه های تحصیل موسیقی در ارمنستان و هزینه های زندگی در ارمنستان

 

هزینه دانشگاه موسیقی در ارمنستان و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان ، اولویت دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته و این کشور می باشد. هزینه های زندگی در ارمنستان به نسبت می توان گفت با توجه به شرایط اقتصادی که این کشور دارد بالا می باشد. البته همانطور که همیشه می گوییم هزینه های زندگی به صورت کلی به مدریت هزینه های افراد و لایق استایل آنها بستگی خواهد داشت اما به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان بین 400 الی 700 دلار آمریکا می باشد. هزینه دانشگاه موسیقی در ارمنستان به صورت سالانه معمولا بین 2000 الی 2300 دلار آمریکاست. در ادامه می توانید هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستانرا با مبالغ اقلام مختلف مورد نیاز تخمین بزنید.

عنوان ارزش (دلار آمریکا)
غذا ، رستوران ارزان قیمت 5.19
شیر (1 لیتر) 0.92
برنج  (1 کیلوگرم) 1.29
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 4.48
فیله مرغ (1 کیلو گرم) 4.46
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 6.72
سیب (1 کیلوگرم) 0.99
موز (1 کیلوگرم) 1.35
پرتقال (1 کیلوگرم) 1.29
آب (بطری 1.5 لیتری) 0.47
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 0.27
شروع تاکسی (تعرفه عادی) 1.25
شارژ ماهانه آپارتمان 72.05
آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر 367.34
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 196.80
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 785.14
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 362.24
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 1.672.99
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 857.68

به صورت متوسط می توان گفت حقوق ماهیانه هر شهروند ارمنستانی در حدود 339.31 دلار می باشد. در ادامه نمودار نرخ تورم را قرار می دهیم که به میزان تناسب میان هزینه های زندگی و درآمد متوسط در کشور ارمنستان در سالهای اخیر پی ببرید و با آگاهی بیشتر تحصیل موسیقی در ارمنستان را انتخاب نمایید. به طور کلی باید گفت که هر چه این نمودار عدد کمتری را نشان دهد بدین معنی خواهد بود که شما در سالهای آتی تحصیل خود با مشکلات کمتری در حوزه مالی و هزینه های زندگی دانشجویی دست و پنجه نرم خواهید نمود :

 

 

معرفی دانشگاه های برتر برای تحصیل موسیقی در ارمنستان

 

دانشگاه کنسرواتوار موسیقی ایروان ارمنستان که زیر شاخه دانشگاه ایالتی ایروان می باشد از جمله معروفترین و بهترین  دانشگاههای موسیقی است. همچنین از جمله این دانشگاهها می توان به کنسرواتتور دولتی کمیاس اشاره داشت. گفتنی است که دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه می توانند در کنسرواتوار دولتی ایرواننیز نوازندگی کنند. در ادامه می توانید با چندی از دانشگاههای ارمنستان آشنا شده و از رتبه آنها در ارمستان و دنیا مطلع گردید.

نام دانشگاه رتبه در ارمنستان رتبه جهانی
Yerevan State University 1 2510
American University of Armenia 2 3885
Russian Armenian State University 3 4694
Yerevan State Medical University 4 5687
Armenian State University of Economics 5 7291
Armenian State Pedagogical University 6 10950
Armenian State Pedagogical University 7 11147
Armenian National Agricultural University 8 11560
 
 
 
 
 

تحصیل موسیقی در ارمنستان و کار دانشجویی

 

سوالی که برای بسیاری از افرادی که خواهان تحصیل در رشته موسیقی در امنستان هستند، مطرح است این است که آیا می توان برای تامین بخشی از هزینه زندگی دانشجوییو یا حتی هزینه دانشگاه موسیقی در ارمنستان ،  به کار ضمن تحصیل بپردازند؟

باید اینگونه به سوال شما پاسخ داد که کار ضمن تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی چه آنهایی که بهترین دانشگاهها برای تحصیل موسیقی در ارمنستان را انتخاب نموده اند چه دانشجویان سایر رشته ها مشروط است. بدین گونه که دانشجویان پس از آغاز تحصیل موسیقی در رشته موسیقی در ارمنستان در ابتدا 3 الی 9 ماه تحت نظارت دانشگاه قرار می گیرند؛ حال اینکه دانشگاه مورد نظر دانشگاه کنسواتوار موسیقی ایروان ارمنستان باشد یا هر دانشگاه دیگری. در صورتی که هیچ پس رفت و یا مشکلی به جهت ادامه تحصیل نظیر نمرات پایین و یا افت تحصیلی برای دانشجویان ایجاد نگردد می توانید به صورت پاره وقت ضمن تحصیل کار کنید که با توجه به مقطع تحصیلی در مقطع لیسانس به مدت 10 ساعت در هفته و در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته اجازه کار ضمن تحصیل خواهید داشت.

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

 

به جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان در صورتی که شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای ارمنستان را دارید و پذیرش را اخذ نموده اید باید گفت که ابتدای امر بهتر است با یک وکیل مسلط به قوانین بین المللی مشورت نمایید. پس برای اطلاع داشتن از هر کدام از این نکات باید با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید به درستی عمل کنید. موسسه حقوقی ملک پور با بهره مندی از کارشناسان آموزش دیده آماده است تا در این زمینه شما سروران را یاری نماید. اگر با آگاهی از مزایا و معایب تحصیل در شته موسیقی در ارمنستاندر این مسیر گام بر میدارید باید بدانید چه مدارکی برای اخذ ویزا و تحصیل موسیقی در ارمنستان باید ارائه نمایید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس
  • اصل مدارک تحصیل با کلیه ریز نمرات و همچنین نسخه ترجمه شده رسمی
  • دیپلم دوازده ساله
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • بیمه
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • مدرک زبان
  • نامه پذیرش
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی
 

موقعیت کار پس از تحصیل دررشته موسیقی در ارمنستان

 

یافتن کار مناسب در رشته موسیقی کشور ارمنستان پس از فارغ التحصیلی از جمله دغدغه دانشجویانی است به این موضوع علاقمند هستند. اما آیا تحصیل موسیقی در ارمنستان موجب یافتن کار در این کشور می گردد؟ باید به جهت پاسخ به این سوال به نرخ بیکاری کشور ارمنستان مراجعه نمود، که با مشاهده نرخ بیکاری ارمنستان در سالهای گذشته در نمودار زیر باید گفت این کشور از لحاظ نرخ بیکاری دارای بحران است و این بحران نشات گرفته از کمبود کار در این کشور می باشد. همانطور که در نمودار زیر می بینید نرخ بیکاری ارمنستان در سال 2020 در حدود 16 درصد می باشد که نرخ بسیار بالایی محسوب می گردد و یافتن کار را برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل شده را تا حد بسیاری مشکل می سازد؛ اما فراموش نکنید که یافتن کار در زمینه موسیقی در این کشور محال نیست و اگر یکی از بهترین فارغ التحصیلان و دانش آموختگان ممتاز موسیقی از هنرستان های عالی یا دانشگاههای این کشور باشید، یافتن شغل در این زمینه امکان پذیر است:

 

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل موسیقی در ارمنستان

 

اگر به واسطه شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای ارمنستان قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید ذکر نمود که تنها تحصیل موسیقی در ارمنستان موجب اخذ اقامت دائم و پاسپورت ارمنستان نخواهد شد بلکه زمینه ساز این مهم خواهد بود؛ به صورتی که پس از فارغ التحصیلی در صورت یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی و ارائه قرارداد کاری به اداره مهاجرت ارمنستان از این شانس برخوردار خواهید شد. اگر کاری مرتبط با موسیقی کشور ارمنستان یافتید و مشغول به کار شدید حداقل باید سه سال در این کشور به کار و زندگی بپردازید که موفق به اخذ اقامت دائم ارمنستان گردید. لازم به ذکر است در صورت یادگیری زبان ارمنی و همچنین تسلط لازم به قوانین و تاریخ و فرهنگ این کشور از شرایط اخذ شهروندی و پاسپورت ارمنستان نیز برخوردار خواهید بود و به این مهم دست خواهید یافت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.