پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

همه چیز درباره شرایط تحصیل موسیقی در قبرس

بهترین آموزشگاه موسیقی ساز و آواز در ایران

همه چیز درباره شرایط تحصیل موسیقی در قبرس

۱۰۶ بازديد

همه چیز درباره شرایط تحصیل موسیقی در قبرس
دانشگاه های قبرس در سالهای اخیر شرایط تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور را به نحو مطلوبی نسبت به گذشته ارائه داده اند. در رشته
موسیقی، قبرس یکی از پرطرفدارترین مقاصد در سالهای اخیر بوده است. با داشتن دانشگاه هایی چون دانشگاه نیکوزیا ، شرایط تحصیل موسیقی در قبرس و اپلای رشته موسیقی بسیار بهتر شده است و ایرانیانِ زیادی در مدت اخیر برای تحصیل موسیقی به این کشور رفته اند. روند پذیرش در دانشگاه های قبرس برای تحصیل موسیقی به این شکل است:

نخست مرحله ارسال مدارک پیش روست که در این مرحله فرد پیشینه تحصیلی و مهارتی خود را در موسیقی به دانشگاه ارائه می کند و درخواست پذیرش می دهد. پذیرش در رشته هایی چون موسیقی مستلزم اطمینان یافتن دانشگاه ها از سطح مهارت های فرد در نوازندگی یا آهنگسازی است. این رشته به یکسری از مهارت های اولیه نیاز دارد تا آموزش موسیقی با مشکل مواجه نشود. برای نمونه باید به نواختن حداقل یک ساز مسلط بود و اطلاعات اولیه از خوانش موسیقی در ذهن داشت. آزمایش این امر توسط دانشگاه ها با دریافت آثار عملی و آزمون عملی از دانشجو خواهد بود. برای نمونه دانشجویان می توانند برای پذیرش به دانشگاه نیکوزیا پس از پذیرش اولیه ویدیوهایی از نوازندگی خود ارسال کنند.

تحصیل موسیقی در قبرس ، هزینه دانشگاه موسیقی در قبرس ، هزینه زندگی دانشجویی در قبرس ، انواع بورسیه های تحصیل موسیقی در قبرس و بهترین دانشگاهها برای تحصیل موسیقی در قبرس در این مقاله مورد توجه قرار گرفته و برای شما تحلیل علمی خواهد شد. مزایا و معایب تحصیل در رشته موسیقی در قبرس کدام اند؟ بهترین کشورهای جهان برای تحصیل موسیقی چه کشورهایی هستند؟ شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای قبرس چیست؟

 

شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای قبرس

 برای پذیرش در مقطع لیسانس موسیقی در قبرس در جهت شروع تحصیلات دانشگاهی در رشته موسیقی، متقاضیان نخست باید درخواست خود را به همراه توضیحات کامل در رزومه در زمینه سابقه آموزش و فعالیت در موسیقی بنویسند. متقاضیانی که مستعد تشخیص داده شوند، برای اجرا یا audition به دانشکده دعوت می‌شوند. اجرا گاهی ممکن است شامل یک مصاحبه کوتاه نیز باشد. در شرایط شیوع بیماری نیز، اجرا از طریق ویدیو فرستاده می‌شود. دانشجوی متقاضی باید سه یا چهار قطعه در سبک‌های متفاوت را که نشان دهنده توانایی اجرای کارهای بزرگ باشد، اجرا نماید.

همچنین اغلب دوره ها به زبان انگلیسی است و حضور در دوره ها نیازمند توانایی زبان انگلیسی یا داشتن مدرک معادل آیلتس 5.5 یا 6 می‌باشد. دوره‌هایی که به زبان یونانی ارائه می گردد؛ نیز توانایی زبان یونانی می‌طلبد.

 
تحصیل در مقطع کارشناسی موسیقی در قبرس
 

موسیقی در مقطع کارشناسی یا لیسانس 4 ساله است. در این دوره دانشجویان با ابعاد گوناگون علمی و هنری کار موسیقایی آشنا می‌شوند و کلیاتی از همه بخش های آموزش موسیقی را فرا می‌گیرند. دروس مربوط به کمپوزیسیون یا آهنگسازی و همچنین، دروس رهبری، نوازندگی، موسیقی شناسی قومی، تاریخ موسیقی و یا حتی موسیقی درمانی و آموزش موسیقی از جمله واحدهایی است که دانشجویان موسیقی در دوره لیسانس می‌گذرانند. در دوره لیسانس موسیقی، دانشجویان با کورس‌های سازشناسی و نوازندگی آشنا شده و ممکن است به اجرا در آنسامبل‌ها و جشنواره های موسیقی بپردازند. شرکت در کنفرانس‌های درسی و علمی نیز از موارد دیگر در این دوره هاست. دانشجویان بعد از تحصیل لیسانس می‌توانند برای تحصیل در فوق لیسانس اقدام کنند یا به حرفه‌های موسیقایی اشتغال پیدا کنند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی در قبرس

 

موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در قبرس نیز می تواند در گرایش‌های گوناگون طبقه بندی شده و متقاضیان بر حسب علاقه و استعداد تحصیلی در یک گرایش مشغول به تحصیل شوند. گرایش‌های نظیر آموزش موسیقی، یا اجرای موسیقی، یا آهنگسازی و دیگر گرایش‌ها از جمله تخصص‌های موسیقی هستند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس نیز 18 ماهه یعنی یک سال و نیم است. در این دوره دانشجویان مهارت تخصصی خود را در طول 18 ماه در یک رشته پی می‌گیرند و آماده استفاده از آن در محیط حرفه‌ای تر برای آموزش موسیقی، آهنگسازی، نوازندگی، تحقیق و پژوهش و مسائلی از این دست می شوند. دروسی برای روش‌شناسی تحقیق در موسیقی در دوره ارشد در نظر گرفته می‌شود. همچنین، پایان نامه فوق لیسانس، اجرا و آهنگسازی به صورت رسیتال از جمله واحدهای مورد توجه در دوره فوق لیسانس موسیقی به ویژه در آهنگسازی و اجرا خواهد بود.

 
 

تحصیل در مقطع دکتری موسیقی در قبرس

دوره دکتری موسیقی در قبرس 3 ساله برگزار می شود. در مجموع در همه دوره های موسیقی از لیسانس تا دکترا در قبرس دوره ها ممکن است به زبانهای انگلیسی و یونانی باشد. پس دانشجو باید در انتخاب دوره دقت کند که زبان دوره تحصیلی انگلیسی، یونانی یا تلفیقی از هر دو در واحدها خواهد بود. گرایش‌های دکتری موسیقی نیز می‌تواند شامل یکی از گرایش های آموزش، آهنگسازی، موسیقی شناسی قومی، یا حتی مدیریت موسیقی و … شود. دانشجویان مقطع دکتری  بستگی به نوع گرایش و تخصص خود ممکن است بیشتر از مقاطع قبل درگیر موضوعات تئوریک، پژوهش در موسیقی و همچنین آنالیز و نقد قطعات موسیقی و تالیف آثار پژوهشی نیز بشوند. فارغ التحصیلان این دوره ممکن است به تدریس در دانشگاه، رهبری، آهنگسازی، نقد و بسیاری فعالیت های دیگر مشغول شوند.

 

شرایط اخذ بورسیه رشته موسیقی در قبرس

 

برای تحصیل موسیقی در قبرس بر از دانشگاهها ممکن است از طریق برنامه‌های سالانه و منظم بورسیه، با کمک به دانشجویان کمک هزینه‌ها و جوایز تحصیلی را در نظر بگیرند. برنامه‌های بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در قبرس در رشته های موسیقی نیز در برخی دانشگاهها برای دانشجویانی که ثبت نام می‌کنند، با گرفتن اطلاعات کامل از وضعیت و شرایط تحصیلی و استعداد وی در زمینه موسیقی و همچنین اطلاعات منابع مالی وی ممکن است اعطا گردد. برخی از انواع بورسیه ممکن است به صورت بورسیه دانشگاهی باشند و یا بعضی دیگر به صورت کمک های مالی بر اساس نیازهای شخص متقاضی.

 هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس
 هزینه زندگی دانشجویی در قبرس و تحصیل در این کشور جزء سوالات اصلی داوطلب های مطالعه موسیقی در این کشور به شمار می رود. هزینه شهریه برای پرداخت در دانشگاههای قبرس معمولا به طور میانگین 8 تا 10 هزار یورو در دانشکده های مختلف این کشور است.

مطابق گزارش داده های تجمیع شده منابع معتبر از تمامی شهرها کشورهای ایران و قبرس ، هزینه های زندگی در قبرس حدود 60 درصد گرانتر از هزینه های زندگی در ایران است. همچنین گفتنی است که هزینه اجاره منزل در این کشور بین 25 تا 30 درصد بیشتر از ایران است.

میانگین درآمد ماهیانه در قبرس ماهانه 1200 یورو تخمین زده شده است. اکنون در جدول زیر نمونه‌هایی از هزینه‌های زندگی در قبرس آورده می شود:

کالا میانگین قیمت
رستوران متوسط برای 2 نفر 50 یورو
مک دونالد 1 نفر 6 یورو
یک لیتر شیر 1.5 یورو
تخم مرغ 12 عدد 2.5 یورو
بنزین (هر لیتر) 1.5 یورو
حمل و نقل عمومی 1.5 یورو
باشگاه ورزشی (ماهانه) 53 یورو
دبستان بین‌المللی سالانه 6.000 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه – مرکز شهر ماهانه 570 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر ماهانه 1000 یورو

 

کار دانشجویی در قبرس

 فرصت انجام دادن کار دانشجویی در قبرس در مدت تحصیل نیز وجود دارد و منوط به برآوردن شرایطی قانونی است. اجازه کار دانشجویی به صورت 20 ساعت در هفته یعنی پاره وقت مجاز است. اما کار در برخی بخش ها که دولت مشخص کرده است باید انجام شود: برخی بخشهای کارخانه ها و صنایع مانند بازیافت یا شیفت شبانه، کارهای نگهداری در خانه، خدمات درمانی، پیک، رستوران، کشاورزی یا پمپ بنزین و دیگر مشاغل که در لیست دولت باشد.

برای این منظور شما باید یک قرارداد کاری پاره وقت منعقد کنید و قرارداد را برای تایید نزد اداره استخدام منطقه ای در قبرس ببرید. اجازه کارآموزی در برخی رشته ها با موافقت دانشگاه و گرفتن اجازه کار رسمی از اداره مهاجرت در قبرس نیز داده می شود.

معرفی دانشگاه های برتر قبرس

در قبرس، دانشگاهها و مراکز متعددی وجود دارند که تحصیل موسیقی در آنها ممکن است. مهم‌ترین این دانشگاهها شاید دانشگاه نیکوزیا و همچنین دانشگاه اروپایی قبرس باشند که در زمینه موسیقی شهرت و اعتبار بیشتری دارند. دپارتمان رقص و موسیقی در دانشگاه نیکوزیا در قبرس یکی از بهترین دپارتمانهای موسیقی برای معرفی به دانشجویان بین المللی به شمار می آید. در این بخش از این مراکز و دانشگاهها نام می‌بریم:

  • University of Nicosia – School of Education – Department of Music and Dance
  • European University of Cyprus – School of Humanities, Social and Education Science – Department of Fine Arts
  • Eastern Mediterranean University – Faculty of Education – Department of Fine Arts

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی قبرس

 پس از اخذ پذیرش تحصیلی در موسسه آموزشی مورد نظر در قبرس که معمولا یکی از دانشگاههای معتبر در دانشکده های آموزش و دپارتمان هنر یا موسیقی خواهد بود، نوبت به تهیه مدارک برای اخذ ویزا برای ورود به قبرس می‌رسد. در این بخش به معرفی مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی قبرس می پردازیم:
  • فرم کامل درخواست ویزای تحصیلی قبرس
  • پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال از زمان ورود به قبرس
  • 4 عکس جدید در سایز پاسپورت و رنگی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در قبرس
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات و کپی آنها با ترجمه به زبان انگلیسی
  • نامه یا رسید تمکن مالی از بانک برای اثبات تمکن مالی برای حضور در قبرس
  • نامه عدم سوء پیشینه که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز

هزینه درخواست ویزا 60 یورو است. همچنین بدانید که معمولاً با ویزای تحصیلی در قبرس نمی‌توانید ویزای همراه به صورت بلند مدت بگیرید و همراه می تواند از ویزای توریستی استفاده کند.

 

 
 

موقعیت کار پس از تحصیل در رشته موسیقی در قبرس

 کشور قبرس جزء کشورهای نیازمند به نیروی کار دسته بندی نمی شود و معمولا بسیاری از دانشجویان بعد از تحصیل، قبرس را به مقصد دیگر کشورهای اروپا یا آمریکا ترک می‌کنند. اما فارغ التحصیلان موسیقی در قبرس ممکن است بتوانند مشاغلی در ارکسترها، دانشگاه و دیگر مراکز پیدا کرده و پس از آن درخواست ویزا برای اقامت کاری در کشور قبرس را نیز بدهند.

همچنین باید توجه کنید که نرخ بیکاری در کشور قبرس چگونه است. در تابستان 2020 نرخ بیکاری در قبرس به حدود 9 درصد رسیده است که تاثیر بیماری نیز مثل باقی کشورها بر قبرس نیز دیده می شود. از این جهت نرخ بیکاری قبرس متوسط ارزیابی شده و نسبت به دیگر کشورهای اروپا گاه ضعیف تر ارزیابی می شود:

 مزایا و معایب تحصیل در رشته موسیقی در قبرس
 در این قسمت بررسی می‌کنیم که مزایا و معایب تحصیل در رشته موسیقی در قبرس کدام اند. از جمله مزایای آن تحصیل در کشوری زیبا و خوش آب و هوا در دریای مدیترانه و نزدیک ایران است. نکته دیگر این است که بیشتر دانشگاهها در قبرس با دانشگاههای خوب اروپای غربی همکاری داشته و تبادل دانشجو دارند. همچنین، تحصیل موسیقی در قبرس می‌تواند هزینه‌ای به صرفه‌تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی داشته باشد.

از جمله معایب تحصیل موسیقی در قبرس این است که امکان تردد آزاد در ناحیه اتحادیه شنگن را ندارد، با وجود اینکه قبرس عضو اتحادیه اروپاست، عضویت شنگن را هنوز بدست نیاورده است و به دنبال آن است. به هر حال باید برای انتخاب کشور مقصد برای رشته موسیقی یا هر رشته هنری دیگر تمام جوانب را بسنجید.

 

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در رشته موسیقی در قبرس

 پس از تحصیل در قبرس، در صورتی که شخص بتواند در کشور قبرس پیشنهاد کاری دریافت کند، می تواند شروع به کار کرده و درخواست اقامت کاری با نام ویزای E بدهد. بعد از 5 سال کار در قبرس نیز شخص می‌تواند درخواست اقامت دائم بدهد.

همچنین اشخاصی که پس از کار و اقامت در قبرس بخواهد تابعیت و پاسپورت قبرس را کسب کنند، باید 7 سال در قبرس اقامت داشته باشند. شخص در سال آخر قبل از درخواست باید کاملاً در قبرس زندگی کرده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.