پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

آشنایی کامل با تحصیل موسیقی در آلمان

بهترین آموزشگاه موسیقی ساز و آواز در ایران

آشنایی کامل با تحصیل موسیقی در آلمان

۱۳۰ بازديد


آلمان از کشورهایی است که موسیقی آکادمیک را از سالهای بسیار دور ایجاد و شرایط تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. این کشور سهم بسزایی در پیشرفت علم موسیقی در جهان داشته است. مشاهیر بسیاری از سده های اخیر تا کنون آلمانی بوده اند و در این کشور تحصیلات موسیقی خود را به اتمام رسانده اند. آلمان از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان موسیقی را در دانشگاه های خود برقرار کرده است. برای ورود به این رشته در مراکز آلمانی زبان و رایگان باید به زبان آلمانی مسلط بود و تئوری موسیقی را به زبان آلمانی دانست. هر یک از استان های این کشور دارای یک ارکستر بزرگ محلی است و مراکز آموزشی بعضاً کهنی در این کشور وجود دارد و همچنان به پروراندن نخبه های موسیقی ادامه می دهند. برای ورود به دانشگاه های موسیقی آلمان باید دو آزمون تئوری و عملی به زبان آلمانی گذراند. بهتر است برای موفق شدن در این آزمون تنها به مهارت های فردی تکیه نکرد و تحصیل موسیقی در این کشور را از سنین پایین تر آغاز نمود. همچنین این امکان وجود دارد تا دانش آموزانی که در اتریش و سوئیس به زبان آلمانی تحصیل کرده اند با بورسیه رشته های موسیقی وارد دانشگاه های آلمان برای تحصیل موسیقی شوند. در زیر برخی از مهم ترین مراکز آموزش عالی موسیقی در آلمان را نام می بریم که شرایط تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند :

Macromedia University of Applied Sciences
SRH Hochschule der populären Künste (hdpk)
SAE Institute Berlin
Berlin School of Popular Arts
BIMM Institute Berlin
The University of Arizona Global

از آن جایی که امروزه موسیقی نقش بسیار مهمی را در زندگی مردم ایفا می نماید؛ لذا هر سال دانشجویان بسیاری تمایل به تحصیل موسیقی در کشورهای مختلف نظیر تحصیل موسیقی در آلمان دارند.

برای این که بتوانیم در رشته موسیقی به ادامه تحصیل بپردازیم در ابتدا باید بدانیم که تعریف رشته موسیقی به عنوان یک رشته دانشگاهی چیست؟ آیا امکان تحصیلات تکمیلی و آکادمیک برای رشته موسیقی در کشورهای دیگر وجود دارد؟ آیا امکان تحصیل موسیقی در آلمان وجود دارد؟

کشور آلمان در حال حاضر یکی از بهترین کشورها در زمینه ارائه تحصیلات آکادمیک در رشته موسیقی است و هر سال افراد زیادی از سرتاسر جهان جهت تحصیل موسیقی در آلمان جذب دانشگاه های این کشور می شوند.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد
  •  
    شرایط عمومی تحصیل موسیقی در آلمان
     
  •  
    بهترین دانشگاه های موسیقی آلمان
     
  •  
    تحصیل موسیقی در آلمان و مقاطع تحصیلی مختلف
     
  •  
    بازار کار رشته موسیقی و تحصیل موسیقی در آلمان
     
  •  
    هزینه و شهریه تحصیل موسیقی در آلمان
     
  •  
    تحصیل موسیقی در آلمان و ویزای تحصیلی آلمان
     
  •  
    تحصیل موسیقی در آلمان و سخن پایانی
     

شرایط عمومی تحصیل موسیقی در آلمان

در گذشته موسیقی در تعداد محدودی از دانشگاه ها تدریس می گردید و متقاضیان تحصیل موسیقی در خارج از کشور دارای گزینه های محدودی جهت انتخاب بودند. اما با گسترش و پیشرفت در زمینه های مختلف امروزه شاهد ارائه رشته موسیقی در دانشگاه های بسیاری در سرتاسر جهان می باشیم.

یکی از گزینه های مناسب برای علاقه مندان به تحصیل رشته موسیقی، تحصیل موسیقی در آلمان است که در این مقاله شرایط تحصیل موسیقی در آلمان، شرایط کار موسیقی دانان در آلمان و موارد مربوطه را بررسی خواهیم نمود.

تحصیل موسیقی در آلمان برای متقاضیان این رشته امکان اشتغال در طیف عظیمی از مشاغل را فراهم می نماید که همگی در ارتباط با صنعت موسیقی می باشند. متقاضیان تحصیل موسیقی در آلمان در دانشگاه های این کشور می توانند مهارت هایی نظیر آهنگ سازی، اجرا، آنالیز، موسیقی شناسی، رهبری ارکستر، استفاده از استودیو و غیره را فرا گیرند.

در دانشگاه های آلمان رشته موسیقی از طریق گوش دادن، آهنگ سازی و اجرا تدریس می گردد و دانشجویان علاوه بر یادگیری موسیقی به صورت مهارتی این رشته را به صورت آکادمیک نیز فرا می گیرند. تقریبا یک چهارم دانشجویان رشته موسیقی در24 دانشگاه مربوط به موسیقی موجود در کشور آلمان مشغول به تحصیل می باشند.

متقاضیان تحصیل موسیقی در برترین دانشگاه های موسیقی آلمان جهت تحصیل رایگان موسیقی در آلمان باید آزمون تعیین صلاحیت بدهند تا مشخص گردد که سطح هنری آن ها قابل قبول می باشد و یا خیر. هزینه تحصیل موسیقی در آلمان در اکثر دانشگاه های این کشور رایگان است.

بهترین دانشگاه های موسیقی آلمان

آلمان به عنوان یکی از محبوبترین کشورها جهت تحصیل رشته موسیقی می باشد. وجود دانشگاه های بسیار معتبر و دارای رنکینگ جهانی سطح بالا، امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان، هزینه زندگی مناسب، مهاجرت هنرمندان به آلمان و مواردی از این قبیل باعث گردیده است که هر سال تعداد زیادی از دانشجویان علاقه مند به این رشته خواهان مهاجرت تحصیلی به آلمان گردند. از جمله آهنگ سازان معروف آلمانی می توان به باخ، بتهوون، مندلسون، واگنر و هندل اشاره نمود.

تحصیل موسیقی در آلمان باعث ایجاد فرصت های شغلی مناسب و آینده ای درخشان برای دانشجویان می شود. متقاضیانی که قصد تحصیل موسیقی در کشور آلمان را دارند باید در خصوص شرایط تحصیل موسیقی در آلمان در دانشگاه های این کشور اطلاعات کافی را دریافت نمایند تا بتوانند دانشگاه مناسب را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند.

نوشتار پیشرو توسط مؤسسه حقوقی ملک پور، MIE اتریش و مشاورین برتر این موسسه به نگارش در آمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاٌ و قانوناٌ حرام است و این موسسه رضایت ندارد.

در کشور آلمان 24 دانشگاه معتبر فعال در تدریس رشته موسیقی وجود دارند که در ادامه برخی از برترین دانشگاه های موسیقی آلمان را به اختصار تشریح می نماییم.

نام دانشگاه توضیحات
دانشگاه هنر برلین این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هنر در سرتاسر اروپا است. افرادی که از این دانشگاه مدرک خود را دریافت می نمایند یعنی زیر نظر بهترین اساتید جهان در رشته هنر و موسیقی آموزش دیده اند. این دانشگاه دارای رنکینگ جهانی 40 می باشد.
دانشگاه باوهاوس وایمار یکی از دانشگاه های برجسته در کشور آلمان جهت تحصیل موسیقی در آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دانشگاه باوهاوس وایمار است. این دانشگاه در واقع تلفیقی از تکنولوژی و هنر است. رنکینگ جهانی این دانشگاه 100-51 می باشد.
دانشگاه هنر برمن یکی از دانشگاه های طراز اول در کشور، دانشگاه هنر برمن است. این دانشگاه فرصت های کشف پتانسیل های خلاقانه را به دانشجویان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان می دهد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از رشته های این دانشگاه نیز امکان پذیراست.
آکادمی هنری مونستر این آکادمی در سال 1971 تحت عنوان انستیتوی معلمان هنر تاسیس گردید. این دانشگاه دارای دوره های عالی و متنوعی در زمینه های هنری از جمله موسیقی است.

تحصیل موسیقی در آلمان و مقاطع تحصیلی مختلف

تحصیل موسیقی در آلمان همانند سایر رشته های تحصیلی موجود در این کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. طول تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا 3 الی 4 سال است.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل رایگان موسیقی در آلمان باید جهت ورود به دانشگاه های دولتی این کشور با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی خود دارای مدرک معتبر زبان آلمانی و یا انگلیسی باشند. امکان تحصیل موسیقی در آلمان بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه های خصوصی و موسسات آموزش عالی این کشور امکان پذیر است.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل موسیقی در آلمان با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود می توانند به اطلاعات کاملی در رابطه با دروس ارائه شده در هر مقطع تحصیلی، گرایش ها، هزینه تحصیل موسیقی در آلمان و دیگر اطلاعات مربوطه دست پیدا نمایند. بسیاری از دانشگاه ها رشته موسیقی را رشته ای در حال رشد دانسته و هر سال بر اساس همین موضوع برنامه ها و دروس خود را طراحی و ارائه می نمایند.

 

بازار کار رشته موسیقی و تحصیل موسیقی در آلمان

متقاضیان تحصیل موسیقی در آلمان و علاقه مندان به مهاجرت هنرمندان به آلمان از این طریق باید بدانند که پس از فراغت از تحصیل با طیف عظیمی از مشاغل در صنعت موسیقی روبرو می باشند.

در واقع با وجود گستردگی فرصت های شغلی موجود برای رشته موسیقی در آلمان فارغ التحصیلان این رشته در کمتر از چندین ماه می توانند کار مورد علاقه و مناسب خود را بیابند.

مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته موسیقی می توانند از طریق آن ها وارد بازار کار شوند عبارتند از: معلم هنری، مدرس خصوصی موسیقی، درمانگر موسیقی، نوازندگی، دستیار تولید، آهنگ سازی، مدیرت اماکن موسیقی، مهندسی پخش صدا و غیره.

البته باید توجه داشت که علاقه مندان به مهاجرت هنرمندان به آلمان پس از فارغ التحصیلی باید بتوانند به کسب تجربه و مهارت بپردازند و تنها تحصیلات آکادمیک برای وارد شدن به بازار کار رشته موسیقی کافی نیست.

علاوه بر این علاقه مندان به ادامه حرفه خود با دریافت اقامت آلمان پس از فراغت از تحصیل باید شرایط کار موسیقی دانان در آلمان و حقوق هنرمندان در آلمان را مورد بررسی قرار دهند. نوازندگان و خوانندگان علاوه بر اشتغال در یک حرفه خاصی از موسیقی می توانند در سالن های اپرا، ارکستر و یا سالن های دیگر به اجرای زنده بپردازند و یا این که آثار خود را ضبط نمایند.

حقوق هنرمندان در کشورهای مختلف با توجه به نوع تخصص و میزان مهارت متفاوت می باشد، حقوق هنرمندان در آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. میانگین دستمزد پرداختی در کشور آلمان برای مشاغل گوناگون 3770 یورو در ماه است و در کل درآمد مردان 21 درصد بیشتر از درآمد مردان می باشد. درآمد هنرمندان برجسته به 77 هزار دلار در سال و موسیقی دانان سطح متوسط به 36 الی 50 هزار دلار در سال می رسد.

پیشنهاد می گردد محصول ویدیویی گام به گام تا کار در خارج از کشور را مشاهده نمایید تا به اطلاعات کافی در زمینه کاریابی و شرایط کاری در کشورهای مختلف دست پیدا نمایید.

 

هزینه و شهریه تحصیل موسیقی در آلمان

همانگونه که در بخش های پیشین این مقاله ذکر گردید دانشگاه های موجود در کشور آلمان در زمینه تحصیل موسیقی در آلمان از بهترین و برجسته ترین دانشگاه های شناخته شده در سطح جهان می باشند.

یکی از مواردی که باعث جلب توجه بسیاری از علاقه مندان موسیقی به سوی کشور آلمان می گردد؛ کم بودن هزینه تحصیل موسیقی در آلمان و شهریه تحصیل موسیقی در آلمان است. به عبارتی امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان برای دانشجویان داخلی و بین المللی امکان پذیر می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان حدود 1500 یورو در سال است که این هزینه بابت انجام کارهای ثبت نام و ارائه خدمات از دانشجویان دریافت می گردد. هزینه تحصیل موسیقی در آلمان در دانشگاه های خصوصی و برخی از موسسات آموزش عالی خصوصی 7 الی 26 هزار یورو در سال است.

هر یک از دانشگاه ها جهت تحصیل رایگان موسیقی در آلمان دارای شرایط مختص به خود می باشند که علاقه مندان مهاجرت هنرمندان به آلمان با مراجعه به وبسایت دانشگاه می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آورند.

 

تحصیل موسیقی در آلمان و ویزای تحصیلی آلمان

علاقه مندان به تحصیل موسیقی در آلمان پس از بررسی شرایط تحصیل موسیقی در آلمان، هزینه تحصیل موسیقی در آلمان، شرایط کار موسیقی دانان در آلمان و موارد مربوطه باید جهت دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته موسیقی در کشور آلمان اقدام نمایند.

متقاضیان پس از دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های موسیقی در آلمان باید جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایند. فرد متقاضی تحصیل موسیقی در آلمان باید مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان را آماده و در زمان مشخص شده از جانب سفارت به سفارت کشور آلمان در کشور خود مراجعه نماید.

معمولا زمان ملاقات حداقل 18 ماه بطول می انجامد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان جهت تحصیل موسیقی در آلمان عبارتند از: پاسپورت دارای اعتبار، نامه پذیرش، مدرک زبان مورد نیاز با توجه به نیاز رشته و دانشگاه، بیمه درمانی، پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی، انگیزه نامه و مدارک تحصیلی.

 

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان وجود دارد؟

بله امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر است.

هزینه تحصیل موسیقی در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل موسیقی در آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان و در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصی بین 7 الی 26 هزار یورو است.

 درآمد موسیقیدانان در آلمان چقدر است؟

درآمد موسیقی دانان در کشور آلمان با توجه به نوع تخصص و مهارت متفاوت می باشد.

 لیست دانشگاه های موسیقی در آلمان کدامند؟

برخی از دانشگاه های موسیقی در آآلمان عبارتند از دانشگاه هنر برلین، دانشگاه باوهاوس وایمار، دانشگاه هنر برمن، آکادمی هنری مونستر و غیره.

حقوق هنرمندان در آلمان چقدر است؟

حقوق هنرمندان در کشور آلمان برای موسیقی دانان برجسته به 70 هزار دلار در سال و برای موسیقی دانان متوسط به 36 الی 50 هزار دلار در سال می رسد.

 

 تحصیل موسیقی در آلمان و سخن پایانی

تحصیل موسیقی در آلمان ، بازار کار رشته موسیقی در آلمان و مهاجرت از طریق موسیقی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفتند. همان گونه که بیان گردید کشور آلمان دارای دانشگاه های بسیار عالی با کیفیت آموزشی سطح بالا جهت تحصیل موسیقی در آلمان است.

امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد. شهریه تحصیل موسیقی در آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان و در دانشگاه های خصوصی حدود 7 الی 26 هزار یورو در سال است. امکان تحصیل موسیقی در آلمان بدون مدرک زبان نیز در برخی از دانشگاه ها وجود دارد؛ برخی دیگر از دانشگاه ها نیز با توجه به مقطع تحصیلی و رشته نوع مدرک مورد نیاز زبان آلمانی و یا انگلیسی را مشخص می نمایند.

متقاضیان تحصیل موسیقی در آلمان جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند  با مؤسسه حقوقی ملک پور، MIE اتریش در ارتباط بوده و از مشاوره تلفنی رایگان مؤسسه بهره مند گردند و یا این که سوالات خود را در قسمت انتهایی همین مقاله مطرح نمایند تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

بهترین شهرها برای بازدید در آلمان

خیلی خب! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و شروع به بررسی ۳۴ مورد از بهترین و زیباترین شهرهای آلمان می کنیم.

به روز رسانی: این لیست در فواصل زمانی مختلف به روز رسانی می شود. آخرین به روز رسانی در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است.

۱-هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین شهرهای آلمان است. این شهر نه فقط الان بلکه سال های زیادی میزبان دوران رومانتیک فلسفه و ادبیات آلمانی بوده و طیف گسترده ای از شاعران مشهور در این شهر زندگی می کردند.

علاوه بر اینکه قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان در شهر هایدلبرگ قرار دارد، این شهر مکان های جالب و دیدنی دیگری هم دارد؛ مثل یک قلعه، یک شهر قدیمی زیبا و یکی از معروف ترین نمایشگاه های قرون وسطایی.

با توجه به سابقه رمانتیک بودن هایدلبرگ آلمانی ها، پس اصلا جای تعجب نیست که چرا آهنگ “I lost my heart in Heidelberg” (من قلبم رو در هایدلبرگ باختم) ساخته شده.

جاذبه های دیدنی آلمانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.